If dreams are the most enigmatic of the encounters we have, April Wiser plays any photographers’ instruments beautifully by double-exposing each single image to express the imagery of each character involved.

«Echoes manifests the duality we all have within us, and the way we perform these plays of consciousness in our unconscious minds.»

«Echoes reveals the universe that exists in our sleeping minds, in dreams. We’ve all experienced the waking dreams which leave us profoundly disturbed, as well as the mundane, the bizarre, the illogical, the mystical, the nonsensical, the traumatic, the hilarious and above all, the dreams where we are the onlooker and the actor simultaneously. The project is centered around this particular aspect: being the participant and observer jointly. When we are the participant, we are consumed with emotion and the people around us, and the feeling is natural. When we are the observer, we analyze the situation from afar: with vigilance, reflection and often times reservation.»

We encounter ourselves here, between dream and memory; concomitant, convulsive ones, which project ourselves into the past and the future, eternally in the present, in an only Time, in which we are.

Se os sonhos são o mais enigmático dos encontros que temos, April Wiser toca os instrumentos de qualquer fotógrafo através da dupla exposição de cada imagem para expressar o imaginário de cada personagem envolvida.

«Echoes manifesta a dualidade que todos temos dentro de nós, e a forma como se desenrolam estes lances de consciência no nosso inconsciente.»

«Echoes revela o universo que existe nas nossas mentes adormecidas, nos sonhos. Todos experienciámos os sonhos acordados que nos deixam profundamente perturbados, tal como o mundano, o bizarro, o ilógico, o místico, o sem-sentido, o traumático, o hilariante e, sobretudo, os sonhos onde somos o observador e o actor simultaneamente. O projecto centra-se em torno deste aspecto particular: ser, ao mesmo tempo, participante e observador. Quando somos participantes, somos consumidos pela emoção e pelas pessoas em redor, e o sentimento é natural. Quando somos o observador, analisamos a situação de longe: vigilantemente, reflexivamente e muitas vezes com reserva.»

Encontramo-nos, aqui, neste plano, entre sonho e memória; concomitantes, convulsivos, que nos projectam no passado e no futuro, eternamente presentes, num Tempo só, em que somos.

Join the discussion 4 Comments

Leave a Reply